Medlemsinfo

NYTT FRÅN STYRELSEN: 2017-04-04

Hej,
Igår kväll samlades vi i den nya styrelsen och hade ett mycket trevligt möte med många viktiga frågor på agendan.
Vi konstaterar snabbt att vi alla ser fram emot vårt uppdrag och ska göra vårt
Här liten sammanfattning:
Det är nu dags för nominering till riksdag och landsting. Vi ber er att lämna in era förslag på personer och det är av stor vikt att vi fyller på med många namn från Täby. Glöm inte detta!
Vi har bildat en grupp för att hantera och utveckla föreningens kommunikation både internt och externt. De har bla i uppgift att utveckla föreningens informationsfolder Täby Sossen.
Vidare har vi diskuterat olyckan i vår lokal. Ersättningslokalen är den av föreningen tidigare använd, nu snyggt renoverad. Den skadade lokalen skall nu totalt blåsas ut och målet är att den ska vara oss tillhanda igen före midsommar. Vi avvaktar lite med möblemanget. En annan synnerligen viktig fråga var hur vi hanterar Första Maj detta år. Trots att evenamanget överhuvudtaget inte är förberett/organiserat, att mycket tid har gått åt att hantera olyckan i vår lokal och att styrelsen är ny är vi glada över att vi ändå kunde nå fram till att vi gör så här: I vår lokal, 94:an, serverar vi en brunch till alla som vill komma plus att alla gärna tar med sig en vän. Kl 11 den förste Maj! Därefter helst gemensam transport till Humlegården.
En röd tråd som löpte under mötet är vikten av att vi visar att Täby Socialdemokrater är viktiga i det blå Täby! Vi ska ut och synas, dela blad, prata med människor osv osv.

Hälsningar Barbro