5 bra skäl att bli medlem

Påverka vardagen och framtiden

Du får möjlighet att vara med och bestämma vilken politik Socialdemokraterna i Täby ska gå till val på och driva mellan valen. Du får också möjlighet att uppmärksamma frågor till partiet och skapa opinion för frågor du tycker är viktiga. Du kan som medlem också vara med och påverka politiken i Stockholms län och i riksdagen.

Kunskap och bildning

Du får möjlighet att kunskapa och bilda dig inom olika sakfrågor, demokratiutveckling samt dela med dig och tillsammans med andra utveckla idéer, tankar och politik.  Det finns en mängd medlemsutbildningar och seminarier att delta i genom Stockholms läns Socialdemokratiska partidistrikt.

Nya kamrater med samma värderingar

Det vi har gemensamt i Socialdemokraterna i Täby är vårt politiska engagemang för en solidarisk och jämlik värld med frihet för alla. Vi tycker om diskussion och nya tankar och idéer. Som socialdemokrater vill vi ständigt utvecklas i takt med tiden och du får nya vänner med samma värderingar.

Välj hur engagerad du vill vara

Att vara med i Socialdemokraterna i Täby kan ta så mycket, eller lite, tid och engagemang du vill. Och hur mycket tid du lägger kan självklart skifta vid olika tidpunkter. Du kan vara med på aktiviteter flera gånger i veckan, eller så följer du oss på Facebook, och alla varianter däremellan.

Engagera dig i politiken generellt, eller fokusera på den sak du tycker är viktigast!

Det finns många olika former av engagemang i Socialdemokraterna i Täby. Du kan vara vanlig medlem och komma ibland eller ofta på medlemsmöten. Du kan också formulera ditt engagemang kring en fråga som du tycker är viktigast och träffa andra medlemmar som har andra intressen. Du kan verka aktivt för att vi ska bli fler socialdemokrater och få fler röster och aktivera dig i kampanjarbete. Du kan också välja att kandidera till olika typer av förtroendeuppdrag både inom organisationen och kommunala politiska uppdrag.