Äldreminister Åsa Regnér besöker Täby och Ångaren

Idag, en vanlig onsdag, besökte den socialdemokratiska äldreministern Åsa Regnér Täby.

I gråslask mötte ministern, kommunalrådet Annica Gryhed (S) och lokala partiföreträdare täbyborna i Täby Centrum. Information delades ut om den sänkta skatten för personer över 65 år och många samtal fördes om vad som behövs för att nå ett jämlikare samhälle med välfärd för alla. Vi har haft en borgerlig regering i 8 år och snart en Socialdemokratiskt ledd i fyra. Mycket har hunnit göras, men för att nå vårt mål med att sluta den orättvisa skatteklyftan helt mellan pension och lön, och stärka välfärden behöver vi en s-märkt regering i fyra år till!

Vi fortsatte med besök på det kommunala äldreomsorgsboendet Ångaren i Näsbypark. Där fick vi information om verksamheten och en visning runt. Ångaren är ett uppskattat boende som bland annat profilerar sig med sin Sinnenas trädgård som vi fick höra var mycket uppskattad när det är säsong. Ångaren imponerade med alla sina aktiviteter för sina boenden.
Äldreministern avslutade sitt besök i Täby med lunch på restaurang Triften tillsammans med lokala partiföreträdare. Utmaningar i politiken diskuterades över en vällagad lunch.

– Det var fantastiskt roligt att få välkomna äldreminister Åsa Regnér till Täby och till Ångaren. Nu har även vi i Täby kunnat bidra till ministerns kunskapsbank om vad bra äldreomsorg kan vara. Denna gång från det kommunalt drivna äldreomsorgsboendet Ångaren i Näsbypark, Täby. Nöjda boenden och många inspirerande exempel fick vi ta del av. Och även möta en 107-årig dam som börjar varje dag med morgongymnastik, säger Annica Gryhed kommunalråd i opposition (S).