Ännu en misslyckad upphandling från Täby kommun

De senaste dagarna har Täbys lokaltidningar rapporterat om att Täby kommun har tecknat avtal med en ny leverantör av persontransporter. Annica Gryhed kommunalråd i opposition (S) kommenterar situationen:

– Det har under året inkommit 1400 klagomål på persontransporter, huvudsakligen skolskjuts, i kommunen. Det är helt oacceptabelt! Nu går Täby kommun ut med att det tecknats ett nytt avtal med ännu en ny leverantör från och med den 1 mars 2018. Det är bara att konstatera att Täby kommun har misslyckats igen i sin upphandling. Och kommunstyrelsens ordförande har sett sig tvingad till ännu en direktupphandling, säger Annica Gryhed.

– Jag hoppas förstås för alla som berörs och har behov av persontransporterna att eländet tar slut. Det måste bara fungera. En kommun måste också kunna sköta sina upphandlingar och framförallt oavsett lösning se till att det finns stabila och långsiktiga lösningar. Uppenbarligen saknar den moderatledda alliansen i Täby den förmågan, säger Annica Gryhed.