Bättre behålla Allégården!

PRESSMEDDELANDE 2018-03-08

På måndagens kommunstyrelse den 5 mars 2018 beslutade det moderatledda allianstyret för Täby kommun att sälja fastigheten Allégården till Ikano vårdboende Holding AB. Allégården är en fastighet för äldreomsorg belägen i Näsbypark, Täby. Den privata aktören Vårdstyrkan har idag driften av omsorgsboendet.

–  Vi vet att Täby kommun har framför sig ett ökande behov av omsorgsplatser. Genom försäljningen gör sig Täby kommun av med en värdefull tillgång och minskar sitt eget handlingsutrymme i att planera för framtidens äldreomsorg. En försäljning av Allégården är varken ett ansvarsfullt sätt att hantera medborgarnas gemensamma tillgångar eller att se till möjligheterna att från kommunens sida verka för de äldres bästa, säger Annica Gryhed, kommunalråd i opposition (S)

Socialdemokraterna yrkade avslag och reserverade sig mot kommunstyrelsens beslut att föreslå kommunfullmäktige att godkänna försäljningen.

För kontakt:

Annica Gryhed

Kommunalråd i opposition (S)

annica.gryhed@taby.se