Visst vill du lära och veta mer? Läsa och diskutera!

Hur kan nätet och sociala medier nyttjas smart och effektivt i det politiska arbetet? Visst vill du veta mer? Eller - Läs tillsammans med partikamrater och diskutera litteratur med politisk ton. Passa på nu i höst - med täbysossarna.
Så kan du bäst utnyttja nätets alla möjligheter inför valet!

Inför varje ny valrörelse betonas nätets ökande betydelse. Även om det mänskliga mötet fortfarande är bästa valstrategi, bör du och alla andra som vill jobba i valrörelsen också vara aktiva genom sociala medier. Därför ordnar Socialdemokraterna i Täby en studiecirkel om sociala medier. Vi träffas måndag 30 oktober kl 18.30 och söndag 11 februari kl 15.00. Lokal återkommer vi om.

Markus Selin berättar om hur vi effektivast använder nätet i vårt politiska arbete, Eva Lindau ger tips om hur och vad vi kan skriva och vad vi bör undvika.

Vi bjuder på en lättare måltid. Välkomna!

Anmälan till eva.lindau@telia.com

(S)amling kring litteratur!

Socialdemokraterna i Täby inbjuder till en bokcirkel hösten 2017. Vi väljer en skönlitterär bok med politiska inslag, läser på den egna kammaren och träffas sen och diskuterar ungefär var femte vecka. Startbok: Ola Larsmo: Swede Hollow – om svenskar som utvandrade från det fattiga Sverige i slutet av 1800-talet och tvingades leva det liv som många migranter gör här idag.

Första träff hos cirkelledare Eva Lindau: Torsdagen 26 oktober kl 19.00 på Biblioteksgången 6 i centrum.